حجت الاسلام موسوی فرد گفت: مشکلات قطعی آب، برق و محدودیت‌های کشاورزی تنها مختص خوزستان نیست بلکه در سراسر کشور با این محدودیت مواجه هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مشکلات قطعی آب، برق و محدودیت‌های کشاورزی تنها مختص خوزستان نیست بلکه در کشور با این محدودیت مواجه هستی و یکی از مهم‌ترین مسائلی که در چنین شرایطی مردم باید به آن توجه کنند این است که از هر مسئولی در حوزه اختیارات خودش مطالبه‌گری کنند.

او با بیان اینکه وظیفه ما است که به مشکلات مردم رسیدگی کنیم، افزود: مطالبه‌گری از طریق تجمع اعتراضی مقابل استانداری شایسته نیست بلکه ما از مدت‌ها پیش طرحی را آغاز کرده‌ایم که مردم مطالبه گر پس از نماز جمعه در مصلی حضور یافته و مشکلات خود را مطرح کنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد بیان داشت: اگر افرادی در نقطه‌ای از استان حقوق عقب افتاده یا مشکلات صنفی دارند می‌توانند از ظرفیت این فضای خدمت استفاده کنند و سریع‌تر به نتیجه برسند و در حوزه اختیارات خود از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم دریغ نخواهم کرد، اما در حوزه اجرایی نمی‌توانم نقشی ایفا کنم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: در جلسات متعددی که برای تامین آب استان تشکیل شد اولویت برای تأمین آب آشامیدنی تعیین شد و تأمین آب مورد نیاز احشام، آبیاری درختان نخل، سبزی کاری، کشاورزی و شالیکاری در اولویت‌های بعدی قرار گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه حال حاضر منابع آبی کشور به دلیل خشکسالی تقلیل یافته و محدود شده و همه ما باید کمک کنیم تا از این بحران عبور کنیم، گفت:  مردم منطقه خسرج اهواز در سال ۹۸ خانواده‌های خود را رها کردند، اما دام‌ها را رها نکردند چرا که دامهایشان تنها سرمایه آن‌ها برای تامین خانواده بود و همین امر اهمیت تأمین آب دام این مردم را نشان می‌دهد.

او اظهار داشت:  طبق گفته مسوولان بخش عمده‌ای از مشکلات آب و برق تا پایان مردادماه برطرف می‌شود و تا این زمان باید در تنظیم آب و برق و توزیع عادلانه آن تلاش کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار